Atostogų paketai, į kuriuos įskaičiuoti viešbučiai, pramogos ir išvykos – idealus variantas pailsėti. Tačiau kartais „viskas įskaičiuota“ gali pakrypti visai kita linkme. Traumos, susirgimai ir kitos sveikatos problemos atostogų metu gali ne tik sugadinti dabartinius poilsio planus, bet ir sukelti rimtų sveikatos problemų bei finansinių nuostolių ateityje. Kai kuriose situacijose neapdairiai elgiasi patys poilsiautojai, tačiau pasitaiko scenarijų, kai žala sveikatai patiriama ir dėl kitų kaltės. Būtent tuomet, kai galimai dėl kitų aplaidumo patiriami nepavydėtini scenarijai, gali būti svarstomi žalos sveikatai ieškiniai. Kelios įžvalgos, su kuriomis verta susipažinti kiekvienam keliaujančiam.
Keli dažnesnių nepavydėtinų scenarijų pavyzdžiai
Atostogų paketo poilsio metu patiriama žala sveikatai, traumos ar susirgimai gali būti labai įvairūs. Dažniausiai atostogų paketų scenarijuose pasitaikantys nepavydėtini atvejai yra sukelti prastų gyvenimo sąlygų viešbučiuose, nesaugių baseinų ar pramogų parkų įrenginių. Taip pat tai gali būti nelaimingi atsitikimai dėl, pavyzdžiui, nesaugių pažintinių išvykų. Tokios situacijos gali sukelti įvairius sužalojimus – nuo lengvų sumušimų iki rimtų sveikatos sutrikimų.
Viena dažnesnių liūdnų situacijų, pastebimų poilsiaujant pasirinkus atostogų paketus, yra apsinuodijimai maistu. Jei apsinuodijama maistu, gali būti, kad tuo pat metu tai patyrė ir kiti. Situacija prasta, tačiau tai, jog buvo ir daugiau nukentėjusiųjų, gali palengvinti ieškinio teikimą. Ypač jeigu turimi kitų, tokius pat nemalonumus patyrusių žmonių kontaktiniai duomenys.
Prieš ką teikiamas ieškinys?
Galimai dėl kitų kaltės patyrus traumą ar sveikatos problemas, vienas sudėtingiausių klausimų poilsiautojams – prieš ką būtų galima teikti ieškinį? Dažnai atostogų paketų atvejais, pavyzdžiui, renkantis „viskas įskaičiuota“ pasiūlymus siūlančius organizatorius, ieškiniai teikiami prieš pačius kelionių organizatorius. Taip pat, prieš viešbučius, išvykų ir pramogų organizatorius ar kitus paslaugų teikėjus, kurių aplaidumas ar nesaugūs veiksmai galimai sukėlė traumą. Pavyzdžiui, jei viešbutyje dėl netvarkingų laiptų patiriamas sužalojimas, galima pateikti ieškinį viešbučio valdytojui.
Jeigu nelaimė arba susirgimas įvyko dėl pagrindinių kelionių operatoriaus suteiktų paslaugų – tokių kaip viešbutis arba per kelionės operatorių užsakyta išvyka – tikėtina, kad yra pagrindas teikti ieškinį prieš jį. Kai kelionės organizuojamos savarankiškai (pavyzdžiui, pačių susiorganizuota išvyka), kompensacijos ieškinį greičiausiai tektų teikti kitoms įstaigoms.
Šia tema ir, apskritai, daugeliu kitų žalos sveikatai ieškinių atvejų temomis, nemažai pirminės svarbios informacijos pateikia „Litkraft Solicitors“ – lietuvių advokatai Londone iš Šefilde.
Kokios esminės sėkmingo ieškinio sąlygos?
Norint sėkmingai pateikti ieškinį dėl žalos sveikatai atostogų metu, bene esminė sąlyga – patirtas sužalojimas neturi būti pačių nukentėjusiųjų kaltė. Svarbu surinkti visus įrodymus apie įvykį – nuotraukas, liudytojų parodymus, medicininius dokumentus. Patirta žala sveikatai turi būti tiesiogiai susijusi su dėl kito kaltės patirtu nelaimingu atsitikimu (trauma, susirgimu). Taigi, ieškinio atvejais žala turi būti kito kaltės padarinys.
Taip pat būtina pateikti ieškinį per nustatytą laikotarpį, kad jis nebūtų atmestas dėl senaties termino. Žinoma, kiekvienas atvejis vertinamas individualiai, tad sąlygų visuomet yra ne viena. Šios galėtų būti kelios kertinių.Traumos atostogų metu gali turėti tiek trumpalaikių, tiek ilgalaikių pasekmių. Pirmasis žingsnis siekiant apsaugoti save – žinoti savo teises. Idealu, jei atostogos praeina be nepavydėtinų scenarijų, tačiau, jei jau taip nutinka, reikėtų rinkti visus įrodymus. O jei kyla daugiau klausimų ir atvejis sudėtingas, dažnas konsultuojasi ir su teisininkais, kurie padeda objektyviau įvertinti situaciją ir sėkmingo ieškinio tikimybę bei susidėlioti žingsnius siekiant kompensacijos.