Kelioniuklubas.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Partnerio turinys
  • Patarimai
  • Laisvalaikis
    • Žvejyba
    • Video
  • Kelionės
Kelioniuklubas.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Partnerio turinys
  • Patarimai
  • Laisvalaikis
    • Žvejyba
    • Video
  • Kelionės
  • Naujienos

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Dviračių takų plėtra

Šiltuoju metų laikotarpiu miestų gyventojai renkasi dviračius ne tik laisvalaikio praleidimui, bet ir kasdieniam transportui. Prie besikeičiančių tendencijų prisideda ir šalies miestų savivaldybių pastangos sujungti pavienius dviračių takus ir sukurti vientisą dviračių tinklą.

Vilniaus JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) judumo ekspertas Edgaras Stankevičius teigia, kad per pastaruosius 7-erius metus dviračių takų prieinamumas ir kokybė Vilniuje sparčiai tobulėja, o miesto gyventojai aktyviai skatinami dviratį matyti ne tik kaip laisvalaikio praleidimo priemonę.

„Šiuo metu turime daugiau kaip 150 kilometrų kokybiškos dviračių infrastruktūros, kai dar 2016 metais bendras visų dviračių takų ilgis Vilniuje siekė vos 40 kilometrų. Pavienės dviračių takų atkarpos yra sujungiamos į vientisą tinklą – norime, kad vilniečiams būtų sudaromos galimybės dviratį naudoti ne tik laisvalaikiui, bet ir kasdieniniam susisiekimui mieste“, – teigia jis.

Paklaustas, kaip Vilniaus gyventojai ir svečiai skatinami persėsti ant dviračio, pašnekovas sako, kad prie to prisideda dviračių takų ir stovėjimo infrastruktūros plėtra – žmonės vis dažniau atsisako automobilių ir dviratį atranda kaip kasdienio susisiekimo priemonę.

„Remiantis 2022 metų Vilniaus miesto gyventojų modalinio pasiskirstymo apklausos duomenimis, seniūnijose, kur yra išplėtotas dviračių takų tinklas, kelionių, atliekamų dviračiu dalis siekia iki 5 proc., kai viso Vilniaus miesto vidurkis yra apie 2 proc. Ši tendencija rodo, kad žmonės vertina ir vis aktyviau ima naudotis atnaujinama dviračių infrastruktūra“, – tvirtina ekspertas.

Darbai tęsis ir toliau

E. Stankevičiaus teigimu, verta paminėti ir ramaus eismo gatvių įvedimo iniciatyvą, kai Vilniaus miesto gatvės buvo pertvarkomos taip, jog prioritetas būtų skiriamas pažeidžiamiausiems eismo dalyviams – pėstiesiems ir dviratininkams, kartu sudarant sąlygas dviratininkams judėti bendrame sraute. 

„Šių pokyčių nauda akivaizdi – statistika rodo, kad eismo įvykių skaičius sumažėjo perpus, užvažiavimų ant pėsčiojo – 60 proc., o susidūrimų su dviratininkais – 20 proc. mažiau“, – atkreipia dėmesį ekspertas.

Anot jo, didžioji dalis paskutiniu metu plėtojamų ir įrengiamų dviračių takų – trūkstamos jungtys, skirtos susieti esamas atkarpas bei užtikrinti infrastruktūros tęstinumą. 

„Paskutiniu metu Vilniuje buvo užbaigiamos itin svarbios dviračių takų jungtys – įvykdytas Neries kratinių sutvarkymas, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių takus, užbaigtas Žirmūnų trikampio projektas, kurio metu nutiesti dviračių takai Tuskulėnų, Žirmūnų, ir Minties gatvėse bei pabaigti įrengti dviračių takai T. Narbuto, P. Vileišio, Algirdo bei Linkmenų gatvėse“, – pasakoja E. Stankevičius.

Vyro teigimu, prie to labai daug prisidėjo Europos Sąjungos (ES) lėšos, nes šios dviračių jungtys yra kritiškai svarbios, siekiant turėti ne atskirus ir pavienius takus, o vientisą tinklą. 

„Nėra taip, kad išskiriame vieną ar kitą sostinės mikrorajoną – trūkstamų jungčių turime visur, todėl iki 2027 metų toliau vyks intensyvi dviračių takų tinklo plėtra kasmet tiesiant ne mažiau kaip 20 km naujų kokybiškų ruožų“, – dalinasi jis.

Didžiausias dėmesys – saugumui 

Biržų savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Giedrius Neviera teigia, kad dviračių takai mieste tiesiami siekiant užtikrinti miesto gyventojų ir svečių saugumą.

„Norime, kad gyventojai galėtų saugiai vykti į darbą, sodą ar mokyklą. Mieste turime daug turistų, keliaujančių dviračiais, dažnai matome jaunus žmones, moksleivius, kurie būtent tokiu būdu keliauja mokytis. Šiuo metu daugiausiai dėmesio skiriame gatvėms, kuriose įsikūrę daug gamyklų. Šiais keliais žmonės dviračiais vyksta į darbą, bet tomis pačiomis gatvėmis važiuoja ir daug sunkiojo transporto, todėl gyventojams keliauti gatve tampa nesaugu“, – tikina jis.

Pasak pašnekovo, galutinis tikslas – vientisas dviračių tinklas, apimantis ne tik Biržus, bet ir dalį užmiesčio.

„Dalis planų yra skirti artimesniam laikotarpiui, pavyzdžiui, takas šalia Apaščios upės, kuris drieksis per visą miestą ir susijungs su jau esamais dviračių takais, bet yra ir ilgalaikių planų, kurie gali užtrukti dešimtmečius. Siekiame viską sujungti į vieną, didelį dviračių taką, kuris leistų pradėti kelionę viename miesto gale, o užbaigti visiškai kitame“, – aiškina specialistas.

Paklaustas apie ateities planus, G. Neviera teigia, kad didžiausias dėmesys bus skiriamas vientiso tinklo sukūrimui ir takų plėtimui į užmiestį.

„Neplanuojame senų takų palikti likimo valiai – šie darbai apima tiek naujų takų diegimą ir sujungimą su jau esamais, tiek esamų takų prižiūrėjimą ar atnaujinimą. Džiaugiamės galėdami pasinaudoti ES finansavimu, kuris buvo ir bus pagrindinis šaltinis dviračių takų įrengimui mieste, tačiau planuose turime ne tik Biržus, bandysime takus nutiesti ir aplink miestą – dažnai pastebime tendenciją į sodą vykti dviračiu, todėl norime, kad tai būtų galima padaryti kuo patogiau ir saugiau“, – komentuoja pašnekovas.

Susisiekimo ministerija aktyviai bendradarbiauja su savivaldybėmis, siekdama paskatinti pėsčiųjų ir dviračių infrastruktūros plėtrą visoje Lietuvoje. 2014–2020 m. finansiniu laikotarpiu tam skirta 10 mln. eurų Europos regioninės plėtros fondo investicijų. 

2021–2027 metų laikotarpiui iš ES fondų dviračių infrastruktūros plėtrai savivaldybėms numatoma skirti apie 100 mln. eurų.

Kaip šiuo metu atrodo savivaldybėse esantys dviračių takai ir jų plėtros planai, galite susipažinti Susisiekimo ministerijos kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija, savivaldybėmis ir dviratininkus vienijančiomis bendruomenėmis parengtame žemėlapyje: https://gis.ktvis.lt/webappbuilder/apps/65/

Kiti įrašai
Poilsio kaita
View Post

Poilsio kaita: kodėl virtuali erdvė tampa pagrindine pramogų vieta?

Kelionės
View Post

Idėja trumpam rudens pabėgimui: 3 smagiausi nuotykių parkai Švedijoje vaikams – pilną glėbį įspūdžių parsiveš ir tėvai

Vilniaus oro uostas
View Post

Vilniaus ir Kauno oro uostuose svarbūs pokyčiai keliautojams: aviacijos saugumo patikroje – visi daiktai ir skysčiai gali likti bagažo viduje

Festivalis
View Post

Kviečia į unikalų festivalį už simbolinę kainą: vienoje vietoje – gamtos stebuklai, muzika ir gurmaniški atradimai

EIMIN
View Post

EIMIN tęsia investicijas, skirtas į Lietuvą pritraukti užsienio turistų

Novaturas
View Post

„Novaturo“ pirmojo pusmečio rezultatai: 3 kartus sumažinti nuostoliai, antrą metų pusę tikisi veikti pelningai

Nacionalinis dailės muziejus
View Post

Vasara baigiasi – kelionės po Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus parodas tęsiasi

Oro uostai stresas
View Post

Oro uostų atstovai dalijasi esminiais patarimais: padės pasiruošti kelionei ir išvengti streso

Narvesen
View Post

Lietuvos oro uostuose auga ir plečiasi „Narvesen“ parduotuvės

NAUJIENOS

Kelionės

Neatrastos kryptys Europoje: kur keliauja patyrę klubo nariai?

DFDS

Atšaukti skrydžiai į Bilundą – kaip dabar patogiai pasiekti Legolendą ir pirmiesiems išvysti parko naujienas?

Kelionės pramogos

Kaip įdomiai praleisti laiką laukiant eilėje ar keliaujant

Swiss

„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

Skrydžiai lėktuvu

Istorinis Lietuvos ir Saudo Arabijos susitarimas: Lietuvos aviakompanijoms atveriama nauja rinka Artimuosiuose Rytuose

Madeira

5 priežastys, kodėl Madeira – geriausia vieta darbostogoms

PATARIMAI

Kokią palapinę pirkti ?! Palapinės pasirinkimas

Medus gydo daugelį ligų

Termo rūbai kaip pasirinkti

Kokius termo rūbus pasirinkti kopiant į kalnus?

Kaip išsirinkti snieglentę?

Pažinkime Lietuvą

Pažinkime Lietuvą: 5 kampeliai, idealiai tinkantys iškylai gamtoje

Centrinėje Amerikoje užpuolikams geriau nesipriešinti

PARTNERIO TURINYS

Patogus poilsis gamtoje – misija įmanoma!

Aktyvus laisvalaikis su dviračiu

Kaip elgiasi gyvūnai kelionės metu

Telefono remontas karantino metu

Studijos užsienyje: išvykite pasitikėdami savo kalbinėmis žiniomis

Graikija – įvadas į Europos pažinimą

LAISVALAIKIS

Pusė neturinčių laiko pietums lietuvių nieko nevalgo

Kodėl moterys vengia valgyti restoranuose?

Vasaros meniu

Skrydžio rėžimas

Su skrydžio režimu atsisveikinsime jau birželį: fizikos mokslų daktaras aiškina, kodėl nuo šiol galėsime naršyti skrendant

Vilnius juda: virtualios orientavimosi varžybos, išskirtinis bėgimas ir 100 km takas

Kalorijų kiekis pagal patiekalo nuotrauką

Karolina
Kelioniuklubas.lt
  • Reklama
  • Kontaktai
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / automedia.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt /  motinyste.lt
Partneriai:  Automobilių nuoma / Bikko.lt

Input your search keywords and press Enter.