Atnaujintas Geležinkelių muziejus kviečia pažinti geležinkelio istoriją ir išbandyti traukinio mašinisto darbą specialiame simuliatoriuje.
Atnaujintame muziejuje – gausu spalvų, veidrodžių ir šviesų, o po eksponatų gausią ekspoziciją keliauti teks ant grindų nupieštais bėgiais.
„Tuo geležinkeliu keliaujant per ekspoziciją, kaip ir priklauso, galima užsukti į vieną, į kitą stotį, pažinti geležinkelio istoriją, ją paliesti, pauostyti, pajusti, pamatyti su virtualios realybės akiniais ir net apsimesti traukinio mašinistu bei šiek tiek pavažiuoti traukiniu“, – žurnalistams penktadienį sakė muziejaus vadovė Vitalija Lapėnienė.
„Tai yra puiki patirtis, kur aš manau, kad kiekvienas lankytojas išsineš labai gerą emociją“, – pridūrė ji.
Muziejaus ekspozicijoje – įvairios stotys, kuriose galima pamatyti ir įvairių eksponatų, sužinoti daugiau apie geležinkelio ir traukinio istoriją.
„Geležinkelio stotis, Virbalių stotis, Darbo stotis, Poilsio stotis, Signalų stotis, Tunelio stotis, Vaikystės stotis – tos, kurios labiau atspindi tą geležinkelio tematiką ir istoriją, bet be jų dar yra Svečių stotis, Švaros stotis – WC, Pradžios stotis, Suvenyrų stotis. Tų stočių tikrai yra daug“, – pasakojo muziejaus direktorė.
Ekskursijų anšlagas
Muziejus lankytojams duris atvers šeštadienį, tačiau jau dabar suplanuota ekskursijų iki pat birželio pradžios.
„Gegužę mes jau nebeturime vietų ekskursijoms. Jos yra prirašytos maždaug iki birželio 23 dienos. Aišku, labai norinčius mes tikrai įterpsime. Iš tikrųjų, ekskursijai užsirašyti reiktų prieš mėnesį“, – teigė V. Lapėnienė.
„Tada tu gali pasirinkti patį optimaliausią laiką“, – pridūrė ji.
Pavieniams lankytojams patekti į muziejų, esantį Vilniaus geležinkelio stoties antrame aukšte, bilietas kainuos šešis eurus, tačiau yra ir nuolaidų.
„Studentams, moksleiviams, pensininkams, yra ir nemokamas lankymas neįgaliesiems, socialiai remtiniems žmonėms, Ukrainos piliečiams irgi nemokamai“, – kalbėjo muziejaus vadovė.
„Lietuvos geležinkelių“ darbuotojams muziejaus lankymas irgi bus nemokamas.
Vadovė taip pat teigė, kad galvojama apie nemokamą lankymą arba lankymą su 50 proc. nuolaida tiems, kurie turi traukinio bilietą. Tokiu atveju muziejuje būtų galima apsilankyti kelionės dieną.
Ekskursijos bus kiek brangesnės nei apsilankymas pavieniam lankytojui: gido paslauga kainuos 20 eurų ir 40 eurų už lankytojų grupę, tačiau ir joms yra nuolaidų – ekskursijos bus kiek pigesnės vaikams.
Jie muziejuje galės sudalyvauti specialiai paruoštame žaidime.
„Vaikai surikiuojami po du, jie paverčiami vagonais, užkabinamos jiems lentelės – 1 vagonas, 2 vagonas ir t.t. Edukatorius – garvežio mašinistas su švilpuku. Sušvilpia ir visi važiuoja, užsuka į vieną iš stočių, ten vyksta žaidimas (…) Traukinys neturi išbyrėti, jie labai stengiasi – mes ir dainuojam su jais, ir plojam“, – pasakojo V. Lapėnienė.
Kol kas muziejus dirbs nuo antradienio iki šeštadienio.
Lankytojai galės tapti mašinistais
Vienoje iš muziejaus stočių įrengtas specialus traukinio simuliatorius, jo pagalba lankytojai galės išbandyti mašinisto darbą.
Lankytojui teks prisėsti prie mašinisto pulto ir stebėti prieš akis esantį ekraną, kuriame vyks kelionė nuo Vilniaus geležinkelio stoties iki Juodšilių, pakeliui sustojant prie oro uosto.
„Vienas maršrutas ir dvi stotelės – viena prie oro uosto, o kita prie Juodšilių. Šitas simuliatorius yra iš 2M62 krovininio lokomotyvo, anksčiau būsimieji mašinistai mokėsi valdyti labai sunkius traukinius būtent šiuo pultu“, – pasakojo muziejaus gidas Dmitrijus Aksionovas.
Jis pasakoja, kam skirtas traukinio vairas.
„Tai konduktorius. Jeigu sukam pagal laikrodžio rodyklę, mes didiname greitį. Jeigu norime sumažinti, tai atvirkščiai. Ir dar – mašinistas būtinai turi reguliuoti stabdymą“, – kalbėjo specialistas.
Taip pat šalimais stovės specialūs virtualios realybės akiniai, kuriuose bus galima pamatyti Lietuvos geležinkelių istoriją ir pažvelgti į ateitį.
Anot muziejininkų, kada nors kelionė iš Vilniaus į Kauną ir atvirkščiai moderniu traukiniu truks vos 3-5 minutes – tai ir bus galima pamatyti virtualioje realybėje.
Trūksta gidų
Pasak Geležinkelių muziejaus vadovės, muziejuje šiuo metu dirba keletas žmonių, jų galėtų būti ir daugiau.
„Darbuotojų norėtųsi ir gidų norėtųsi. Bandome pakabinti savanorius“, – sakė muziejaus vadovė.
Anot jo, entuziastų padėti muziejui netrūksta.
„Turime savanorių, fanų. Štai, rytoj 11 val. aš juos visus renku, labai norėčiau, kad jie irgi įsilietų į ekspoziciją, kad sudalyvautų“, – teigė V. Lapėnienė.
Jos teigimu, tarp entuziastų – ir Lietuvos geležinkelių darbuotojai, ir pavieniai asmenys, įsimylėję geležinkelį ir traukinius.
Muziejaus modernizavimas truko pustrečių metų, per juos atnaujinta ekspozicija, interjeras, sumontuoti ekspoziciniai baldai ir interaktyvios priemonės, instaliuota reikalinga įranga.
Patys seniausi muziejaus eksponatai, kuriems daugiau nei 100 metų, buvo integruoti į modernias muziejaus erdves.
Atnaujintos ekspozicijos plotas siekia 700 kv. metrų.
Iš viso į muziejaus remontą ir modernizavimą investuota apie 800 tūkst. eurų. Apie 565 tūkst. eurų sudarė Europos Sąjungos lėšos. Likusią dalį skyrė pati įmonė.
Geležinkelių muziejus daugiau nei dešimtmetį įsikūręs XIX amžiuje statytuose Vilniaus geležinkelio stoties keleivių rūmuose. Muziejus savo istoriją skaičiuoja nuo 1966-ųjų.
Autorius Ramūnas Jakubauskas