Su nauja pandemijos paveikta tvarka bandantį apsiprasti pasaulį sudomino dar viena Vilniaus idėja. Žinia apie čia prasidėjusią Kaukių mados savaitę šią savaitę plačiai nuskriejo užsienio žiniasklaidoje. Apie projektą jau paskelbta daugiau nei 130 publikacijų ir reportažų JAV, Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Italijos, Ispanijos, Prancūzijos, Kinijos, Malaizijos, Argentinos ir kitų šalių žiniasklaidos kanaluose.
Užsienio auditoriją sudomino Kaukių mados savaitės iniciatorės Julijos Janus mintis, kad į privalomu tapusį aksesuarą galima pažvelgti kitaip – kūrybiškai arba šmaikščiai. Vakar šį Vilniuje vykstantį meno projektą aptarė Kanados televizijos “Citytv” laidos “Breakfast TV” vedėjai.
Apie Kaukių mados savaitę savo klausytojams linksmai pasakojo JAV nacionalinis visuomeninis radijas „NPR“. „Nešioti veido kaukę nėra malonu. Tą privalu daryti, bet jos atrodo bjauriai. Lietuvoje kaukes nešioti šiuo metu privaloma, todėl Vilniaus miestas nutarė tiesiog nebesipriešinti. Startavo Kaukių mados savaitė, – sakė laidos vedėjas Noel King. – Ją įkvėpusi dizainerė sakė, kad tai pirmasis toks renginys ir ji tikisi, kad paskutinis“.
Indonezijos naujienų portalas „Jakarta Post“ rašė: „Lietuvos sostinė Vilnius pristato ypatingą mados savaitę, pritaikytą dabartiniams koronaviruso laikams – jokių podiumų, tik stendai, ir demonstruojami ne prabangūs kostiumai, o tik veido kaukės.“ Italijos ir Prancūzijos naujienų portalai su savo skaitytojais dalijosi video reportažais apie improvizuotą Kaukių mados savaitės atidarymą, vykusį Gedimino prospekte.
Visus Kaukių mados savaitės dalyvių kūrinius galima pamatyti Vilniuje iki gegužės 10-osios, naudojantis specialiai paruoštu maršrutu.
Žinia apie Kaukių mados savaitę dar sustiprino pastaruoju metu išaugusį tarptautinį dėmesį Vilniui, kuris pristato vieną idėją po kitos, demonstruodamas, kad pandemijos sukeltuose iššūkiuose galima įžvelgti naujas galimybes.
Trečiadienį publikuotame vieno didžiausių Italijos laikraščių „La Reppublica“ portalo straipsnyje apie Vilnių skelbiama: „Iš Lietuvos – paketas inovatyvių idėjų, kaip viską pradėti iš naujo“. Jame pasakojama apie Kaukių madų savaitę, Aerokiną Vilniaus oro uoste, sprendimą atiduoti kavinėms viešąsias erdves. Vilniaus idėjos, pasak straipsnio autoriaus Arturo Cocchi, išsiskiria originalumu ir sumažintu biurokratiškumu.
Italams antrina ir Šveicarijos Ticino regiono portalas „Ticinonline“: „Gran Café Piazza Grande ir Drive-in oro uostas: Pirmosios idėjos, kaip grįžti į normalų gyvenimą, ateina iš Lietuvos.“
Vilniaus idėja restoranams atverti viešąsias miesto erdves antrą savaitę aktyviai svarstoma įvairių šalių urbanistų, miestų planuotojų, maitinimo specialistų, žurnalistų, politikų. Šis sprendimas diskusijose jau vadinamas „Vilniaus modeliu“, juo sekti raginami didieji miestai, tokie kaip Los Andželas ir Niujorkas. Pirmadienį publikaciją apie šį sprendimą paskelbė Prancūzijos „Le Monde“, trečiadienį išsamų reportažą apie Lietuvos sostinės strategiją pavadinimu „Vilnius: menas išrasti save iš naujo, po du metrus per vieną kartą“ pristatė Kanados visuomeninio transliuotojo CDC naujienų portalas.
„Galime didžiuotis kūrybiškais, iniciatyviais ir ryžtingais Vilniaus žmonėmis, kurių idėjos ir sprendimai nenustoja stebinti pasaulio, įžiebia ne tik susidomėjimą, bet ir aktyvias diskusijas bei skatina kitus miestus sekti Vilniaus pavyzdžiu, kaip galima „išrasti save iš naujo“, – sakė „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė. – Esame tikri, kad šiuo metu atkreiptas dėmesys yra vertinga investicija, ir po pandemijos Vilnius grįš į tarptautinius turizmo, investicijų, tarptautinių renginių sektorius stipresnis ir geriau atpažįstamas.“