Kelioniuklubas.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Partnerio turinys
  • Patarimai
  • Laisvalaikis
    • Žvejyba
    • Video
  • Kelionės
Kelioniuklubas.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Partnerio turinys
  • Patarimai
  • Laisvalaikis
    • Žvejyba
    • Video
  • Kelionės
  • Naujienos

Vilniaus oro uoste baigtas svarbus naujo išvykimo terminalo statybos etapas – prasidės technologijų diegimas

Vilniaus oro uostas terminalas

Naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybos užtikrintai artėja prie finišo tiesiosios: baigtas dar vienas svarbus projekto etapas – pagrindiniai pastato išorės ir laikančių konstrukcijų montavimo darbai. Jau pradėti pastato vidaus inžinerinių sistemų, apdailos darbai, ruošiamasi bene svarbiausiam projekto etapui – technologijų diegimui.

Pirmadienį naujojo terminalo statybas Vilniaus oro uoste įvertino ir apžiūrėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis, oro uostų vadovai, buvo apžiūrėtos jau įrengtos terminalo erdvės, aptarti jau atlikti ir dar planuojami darbai.

Daugiau kaip 14 tūkst. kv. metrų terminalo erdvėse veiks keleivių registracija su savitarnos zona, keleivius aptarnaus viena moderniausių rankinio bagažo patikros sistemų Baltijos šalyse, bus įrengtos dvi naujos teleskopinės keleivių laipinimo galerijos ir kiti patogumai, kurie žymės naujo lygmens technologijų pažangą Lietuvos oro uostuose. Taip pat bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai.

„Vilniaus oro uosto plėtra – vis geriau matoma. Šiandien jau galime kalbėti apie kitų metų vasarą – etapą, kai bus pradėtos diegti technologijos, kurių Lietuvoje dar nebuvo. Šie pokyčiai labai svarbūs Lietuvai – patogesniam susisiekimui, konkurencingumui, ekonomikai. Po pandemijos aviacijai sparčiai atsigaunant, vyksta intensyvūs oro uostų atsinaujinimo ir plėtros projektai visoje Europoje, ir mes esame tarp jų. Manau, galima drąsiai sakyti, kad 2025-aisiais turėsime moderniausią keleivių terminalą Baltijos šalyse, išspręsiantį aktualią pralaidumo problemą“, – sakė M. Skuodis.

Ministro teigimu, pralaidi ir moderni infrastruktūra yra būtina sąlyga, norint plėsti skrydžių geografiją ir gerinti susisiekimą.

„Vilniaus oro uosto plėtra yra strateginis projektas visai šaliai. Kiti žingsniai lygiagrečiai jau taip pat žengti – jau anksčiau šiemet startavo naujas skrydžių skatinimo modelis, Susisiekimo bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijos kartu su Vilniaus miesto savivaldybe pasirašė susitarimą dėl verslui ir atvykstamajam turizmui svarbių maršrutų skatinimo, labai svarbu ir tai, kad valstybės biudžete numatytos tikslinės investicijos į skrydžių skatinimą. Tiek infrastruktūros plėtra, tiek investavimas į skrydžių skatinimą, tikime, duos didelį ekonominį impulsą ir ženkliai pagerins Lietuvos pasiekiamumą oru“, – pabrėžė M. Skuodis.

Naujasis terminalas išspręs esamus iššūkius

Pasak Simono Bartkaus, Lietuvos oro uostų vadovo, naujasis terminalas panaikins vadinamąją „butelio kaklelio problemą“, kuri susidaro dėl to, kad esama infrastruktūra nebepajėgi aptarnauti išaugusio klientų srauto. Taip pat bus daugiau patogumų, daugiau gerų įspūdžių, kuriuos sukurs modernios technologijos. 

„Prioritetas šiame projekte – keleivių komfortas. Išvykimo terminalas bus dvigubai pralaidesnis, erdvesnis ir šviesesnis. Tiek savitarnos inovacijos, tiek vadinamosios „nematomos technologijos“ kelionės pradžią pavers nauja patirtimi – ji bus maksimaliai savarankiška ir automatizuota. Be to, technologijos iki minimumo sumažins žmogiškųjų klaidų tikimybę, užtikrins aukštą saugą ir rizikų valdymą“, – sakė S. Bartkus.

Lietuvos oro uostų duomenimis, pastačius dviejų aukštų naująjį terminalą, bendras Vilniaus oro uosto keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – dvigubai, nuo 1 200 iki 2 400 keleivių per valandą. Naujasis pastatas bus A++ energinės klasės, siekiama, kad jam būtų suteiktas „BREEAM Good” lygio sertifikatas. Jo stogą dengs 5 tūkst. kv. metrų plotą užimantys saulės elektrinės moduliai.

Nuo 2024 sausio prasidės eismo schemos rekonstrukcija

Naujojo terminalo projekte atsižvelgta ne tik į paties terminalo erdves, bet ir į jo prieigas. Sostinės oro uoste esanti eismo sistema bus optimizuojama, kad dukart padidėtų transporto pralaidumas ir į schemą būtų sklandžiai integruotas viešasis transportas bei vežėjų paslaugos, sukurta daugiau parkavimo vietų. Dėl to priešais Vilniaus oro uostą nuo 2024 m. sausio pradžios bus pradedama parkavimo aikštelių ir eismo schemos rekonstrukcija.

2025 m. numatyti ir kiti Vilniaus oro uosto modernizavimo etapai – bus siekiama konversijos būdu rekonstruoti senuosius pastatus ir juos pritaikyti komercinei veiklai.

Kiti įrašai
Kelionės
View Post

Neatrastos kryptys Europoje: kur keliauja patyrę klubo nariai?

DFDS
View Post

Atšaukti skrydžiai į Bilundą – kaip dabar patogiai pasiekti Legolendą ir pirmiesiems išvysti parko naujienas?

Kelionės pramogos
View Post

Kaip įdomiai praleisti laiką laukiant eilėje ar keliaujant

Swiss
View Post

„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

Skrydžiai lėktuvu
View Post

Istorinis Lietuvos ir Saudo Arabijos susitarimas: Lietuvos aviakompanijoms atveriama nauja rinka Artimuosiuose Rytuose

Madeira
View Post

5 priežastys, kodėl Madeira – geriausia vieta darbostogoms

Sveikatai pavojingas beždžionių raupų virusas „Clade 1b“ šiuo metu sparčiai plinta Afrikos šalyse
View Post

„Balcia“ įtraukė beždžionių raupų susirgimus į kelionių draudimo polisą

Keliavimas elektromobiliu
View Post

Vasaros kelionės elektromobiliu Lietuvoje: kur patogiausia važiuoti atostogoms?

Šv. Mato bažnyčia
View Post

5 vietos, kurias šią vasarą privalu aplankyti Anykščiuose

NAUJIENOS

Pakruojo dvaras

Nurungė Klaipėdos delfinariumą: kodėl latviai masiškai plūsta į festivalį?

Lofoteno salos

Įdomiausios vietos Skandinavijoje šeimoms – paliks nepamirštamus įspūdžius tiek vaikams, tiek tėvams

Turizmas ir sukčiai

Vietoj atostogų įspūdžių – ištuštintos kišenės: kokių nusikaltėlių spendžiamų spąstų reikėtų pasisaugoti užsienyje?

Kaip neprarasti bagažo

Ekspertai pataria, kaip apsisaugoti nuo bagažo praradimo

Danas Pankevicius

Visą pasaulį apkeliavęs rekordininkas iš Lietuvos pristato išskirtinę ekspedicijų agentūrą: kvies pamatyti nuo Irako iki Antarktidos

Pramogos ežere

Atostogas savo šalyje lietuviai renkasi pagal saulę

PATARIMAI

Gamtos vaistinė nuo peršalimo ligų

Kaip be vaistų įveikti galvos skausmą?

Kaip pasirinkti geriausią vietą lėktuve?

Bagažas skrendant

Ekspertė pataria: kaip elgtis praradus ar sugadinus bagažą?

Grįžimas į darbą po atostogų – kaip kelionė į kitą laiko zoną

Kaip išsirinkti miegmaišį? Viskas apie miegmaišius

PARTNERIO TURINYS

Patogus poilsis gamtoje – misija įmanoma!

Telefono remontas karantino metu

Kaip pasirinkti tinkamą dviratį?

Aktyvus laisvalaikis su dviračiu

Graikija – įvadas į Europos pažinimą

Studijos užsienyje: išvykite pasitikėdami savo kalbinėmis žiniomis

LAISVALAIKIS

Skrydžio rėžimas

Su skrydžio režimu atsisveikinsime jau birželį: fizikos mokslų daktaras aiškina, kodėl nuo šiol galėsime naršyti skrendant

Mokslininkas: vis labiau populiarėja moterų sekso turizmas

Trumpų atostogų planas įsimylėjėliams

Lietuvių valgiai

Brangieji britų restoranai leidžia atsinešti savo gėrimus

Šventinį olimpinio festivalio uždarymą vainikuos nemokama diskoteka ant ledo: dalyviai kviečiami pasipuošti lietuviška atributika

Karolina
Kelioniuklubas.lt
  • Reklama
  • Kontaktai
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / automedia.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt /  motinyste.lt
Partneriai:  Automobilių nuoma / Bikko.lt

Input your search keywords and press Enter.