Rudenį Lietuvos išvykstamojo turizmo sektorius ir toliau stebėjo aktyvų skrydžių ir keleivių srauto atsigavimą. Aviacinės prognozės ir išankstiniai žiemos sezono kelionių pardavimai rodo, kad atsigavimo tempas išsilaikys ir metų pabaigoje.
Aktyviai keliauja užsakomaisiais skrydžiais
Lietuvos oro uostų duomenimis, rugsėjo ir spalio mėnesiais pavyko atstatyti apie 90 proc. keleivių srauto ir daugiau nei 80 proc. skrydžių. Fiksuotas ypač spartus užsakomųjų skrydžių keleivių srauto augimas.
„Šiuo metu užsakomaisiais skrydžiais keliauja maždaug 4 proc. daugiau keleivių nei 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu. Krypčių skaičius taip pat išliko panašus į tą, kurį keleiviams siūlėme prieš pandemiją. Nuo metų pradžios keliaujantys per Lietuvos oro uostus galėjo rinktis iš 85 krypčių, o 2019 metais keleiviams siūlėme iš viso 89 kryptis“, – komentuoja Tomas Zitikis, Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros vadovas.
Tai, kad rudenį užsakomųjų skrydžių keliautojų srautas jau viršijo ikipandeminius laikus, patvirtina ir kelionių organizatoriai.
„Lietuviai vėl keliauja kaip prieš pandemiją – žmonės keliones planuoja iš anksto, ieško gero kainos ir kokybės santykio. Lyginant su priešpandeminiais 2019 metais, rugsėjo ir spalio mėnesiais keliautojų srautas augo apie 3 proc., o lyginant su 2021-aisiais – net 33 proc. Poilsiautojai dažniausiai rinkosi jau spėtas pamėgti šalis – Turkiją, Graikiją, Egiptą“, – pristato Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė.
Pasak jos, šių metų spalis buvo rekordinis: į Turkiją išskraidinta 10 proc. daugiau keliautojų nei 2019-aisiais – daugiausiai per visą įmonės istoriją.
Sektorius atsigavo?
Kalbėdami apie žiemos sezoną, turizmo atstovai negaili optimizmo: tikimasi išlaikyti nemažesnį atsigavimo tempą kaip iki šiol.
„Pastebime, kad žmonių noras pasimėgauti vasariška šiluma svetur, kai Lietuvoje jau spaudžia šaltukas, nemažėja. Juos traukia tiek Egipto paplūdimiai, tiek Atlanto vandenyne esančios Tenerifė bei Madeira, tiek paslaptingieji Jungtiniai Arabų Emyratai. Aišku, netrūksta ir aktyvių atostogų mėgėjų, kurie iš anksto susiplanavo slidinėjimo atostogas Austrijos kalnų kurortuose. Stebėdami išankstinius žiemos kelionių pardavimų rezultatus, prognozuojame sėkmingą sezoną“, – sako I. Aukštuolytė.
T. Zitikio teigimu, Lietuvos oro uostų statistika taip pat rodo teigiamas tendencijas.
„Kauno oro uostas jau septynis mėnesius iš eilės lenkė priešpandeminius rezultatus. Tikimės šį augimo tempą palaikyti ir toliau. Ankstesnių metų patirtis rodo, kad žiemos sezono metu išauga keleivių, planuojančių tolimas keliones, skaičius. Jų tikslas, dažniausiai, nėra Europos šalys. Tačiau tiems, kurie norėtų keliauti Europoje, žiemos sezono metu pasiūlysime beveik 70 krypčių, tarp kurių ir naujos kryptys slidinėjimo entuziastams“, – kalba Lietuvos oro uostų atstovas.
Nesusidūrė su Vakarų Europos aviacijos centrams kilusiais iššūkiais
T. Zitikis pabrėžia, kad Lietuvos oro uostai išvengė dėl skrydžių vėlavimo ir atšaukimo kilusių iššūkių, su kuriais susidūrė Vakarų Europos aviacijos centrai.
„Atšauktų ar vėluojančių skrydžių skaičius neviršija priešpandeminio lygio ir sudaro mažiau nei 1 proc. nuo bendro skrydžių srauto. Vasaros sezono metu vyravusi aviacijos sektoriaus krizė buvo aktuali didesniems Vakarų Europos aviacijos centrams, kurie susidūrė su iššūkiais dėl darbuotojų stygiaus. Be to, oro bendrovės vis dar patiria spaudimą dėl orlaivių trūkumo ir išaugusios kelionių paklausos pasibaigus COVID-19 pandemijai. Lietuvos oro uostų siūlomuose maršrutuose šios problemos neišryškėja“, – nuramina Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros vadovas.
Jis taip pat primena esminius patarimus keleiviams: atvykti į oro uostą reikėtų bent dvi valandos iki skrydžio, ypač jeigu keliaujama rytais – taip turėsite pakankamai laiko registracijai, saugumo patikrai bei poilsiui prieš skrydį oro uoste. Sklandžiai aviacijos saugumo patikrai reikėtų turėti visus reikiamus kelionės dokumentus.